Friday, March 18, 2011

kecewa hatiku..!!

semalam, banyak benda yang aku pelajari..
i mean..something happen yesterday..
sebab apa aku tulis macam tu..sebab..tak tahu la..
susah nak digambarkan macam mana keadaan aku masa tu..
 aku ada empat kelas semalam..

satu kelas, cancel..
dua kelas, kitorang kena bebel ngan lecturer..
sebab dapat markah tak "baik" dalam exam..
yang satu tu pula, kawan aku yang sekarang nie aku tak okey sangat dengan dia..
buat ujian pengucapan awam bertajuk "KECEWA"

biar aku explain yang dua-dua sekali..
first, yang kena bebel dengan lecture..
kelas pertama yang kitorang kena bebel, kelas OMT 115..(BUSINESS) 
ada dua sebab!!
yang pertama sebab kitorang kena suruh buat assigment,
tapi banyak yang hantar tidak mengikut kriteria yang miss tu nak,
jadi dia pun marah, kata kitorang buat tugasan yang dia bagi macam sampah..
aku tak kesah pun, sebab aku tahu tu semua salah aku..
sebab buat kerja sambil lewa..
sepatutnya assigment tu hantar pada 16 mac..
tapi sebab banyak yang kena reject diorang punya assigment, termasuklah aku sekali..
assigment aku kena reject 4 kali..
empat kali juga la aku keluarkan duit, cuma sebab satu page yang miss tak puas hati..
ramai kawan aku yang dah bengang..
termasuk aku la juga tapi aku sabar je..
dalam hati aku fikir, miss buat semua nie, mesti ada sebab musababnya..
kalau tak, tak mungkin dia saja-saja nak reject assigment kitorang..
lagipun aku tak kesah keluarkan duit, sebab masa tu aku tengah banyak duit..
yelahkan, duit ptptn baru masuk..
aku bukan nak kata aku nie bagus sangat..
puji diri sendiri, bangga diri kat blog sendiri..NO!!
itu bukan maksud aku..
tapi itu apa yang aku rasa elok..

lepas bebel pasal assigment, miss tu bebel pasal markah kuiz kitorang pulak..
dia kata, markah senang je nak cari..siap ada jawapan lagi kat soalan objective..
tapi kitorang wat lain..
dia kata nie mesti sebab tak baca buku (beca tapi last minit)
jadi apa yang aku ingat je aku tulis..
hehehe..

kelas yang kedua kena bebel pulak kelas CTU..(agama islam)
dah la cuma ada 10 je yang datang..yang 11 lagi tak datang..
memeng hangin la madam tu kan..
tapi tak taufan lagi la..
dia just nampak macam terkilan sikit..
madam tu pun membebel pasal exam kitorang..
tak ada seorang pun dalam kelas kitorang yang dapat 10 keatas per 15 markah..
semua bawah 10..(termasuk aku la tu)
bebel-bebel-bebel..
huh!!  sabar je la..

hah!!  yang ketiga pula, pasal kawan aku buat ucapan pasal "KECEWA"
mula-mula lagi, kitorang semua dah tertarik dengan ucapan dia..tak ada rasa bosan langsung..
dia ceritakan pasal kecewa..
maksudnya apa, sebab-sebab berlakunya, akibatnya..
yang penting, memang best la..
tengah dia explain nie, dia tanya soalan..
dia tanya aku pernah kecewa kan..
aku tak jawab lagi tapi dia dah jawab dulu dah..
hehe..
tapi serious, aku tabik kat dia..dia boleh buat ucapan awam tu sebagus tu..
tak macam aku..
huhuhuhu..
="= 
ucapan dia tu bagi AKU..agak sensitive jga la..bagi aku seorang saja..
sebab aku selalu rasa kecewa dengan banyak benda..
jadi tu yang buat aku malu..
aku kurang yakin nak pergaul dengan orang lain..
aku tak berani..
huh...


the end...
erniehasan-mystory.blogspot
senyum selalu
:)



1 comment:

  1. macam nie la erni.. setiap org terdapat kelemahan sendiri. dan cara menyorok kelemahan diri ialah motivasi diri dan keyakinan. kalo do da seda apa yg ko lemah, cuba utk bngon utk sesuatu yg baru bkn bngon dan masih nk wat bnde semalam. paham maksud aq?? jikalau tidak paham jgn sesekali malu nk brtanya.. kalo malu nk brtanya, membaca la..
    ok laa. smpai sini saja lah Raja Shampahi berucap. byed.(past tense)

    ReplyDelete