Monday, March 14, 2011

arkkk!! susah gilax !!

hari nie aku ada 'speaking test'..
speaking test BEL..
nak tau tak apa yang berlaku??
memang malang nasib aku..sangat-sangat malang..nak nangis rasanya..
parah separah parahnya!!
huhuhu..

my story starting with..
speaking test aku pukul 11 pagi, pagi tu aku sepatutnya ada kelas tapi kelas tu cancel,
 so aku pun tidur lebih sebab aku tidur pun pukul 5.40 subuh, sebab temankan NUR FATIHATUL HANNI buat kerja dia..
sedar-sedar NUR FATIHATUL HANNI kejutkan aku, masa tu dah pukul 10.44 pagi!!
bayangkan keadaan aku masa tu..
dengan sepantas kilat (tak pantas pun) aku terus ambil tuala, masuk bilik mandi, mandi..
opp!! aku tak iron baju lagi!!
terpaksa cari baju yang nampak macam dah iron, walau kenyataannya??
dah siap semua, pukul 11.01..
aku apa lagi, haru biru jadinya..cepat-cepat!!

malang menimpaku lagi...
aku tak tahu tempat speaking test tu berlangsung!!
ahhh...dengan tak ada contact number kawan se-group lagi, 
pergi la aku ke department BEL, cari kat mana group aku berada..
hah! dapat. AV LAB..gembiranya aku...
uppp!! AV LAB kat mana??
nak nangis!! tapi tetap berusaha juga...huh!! CHAIYOK!!
cari-cari dan cari..jumpa!!
aku naik, tapi langsung tak ada orang...bilik tu tak beroperasi langsung..
aku buka je pintu dia, fuh!! bau semerbak...bau hapak..
huhu..salah bilik..masa tu ada senior aku pula tu, ABANG SYAFIQ..
malu doh!!

baliklah aku dengan hati yang hancur, dah putus asa..lagipun dah 15 minit berlalu..
dalam hati aku berbisik (ceh..), diorang mesti dah start speaking test tu..
aku balik asrama,sampai bilik je..kawan aku marah aku,
 dia bagitau tempat AV LAB tu kat mana..
siap hantar aku lagi..sampai ke pintu AV LAB tuuu..
terharunya aku...

aku masuk!!  diorang dah start la...start pecahkan kepala cari idea..
aku duduk, and cakap kat pengawas penjaga (macam pak guard juga tapi tinggi sikit pangkat dia) tu..
"sorry miss,saya terlambat sebab sesat" (padahal tak tahu tempat)
okey ! dia bagi masa seminit untuk aku cari idea huraian point aku..
ahhh..susah gila point nie!! walaupun kenyataanya senang sangat nak dapat idea..
tapi sebab aku panik, otak aku tak mampu berfikir dengan baik...
so aku tak dapat fikir huraiannya..
point yang aku dapat..
"setting up the information center about the job opportunities.."
susah kan!!

turn aku untuk ceritakan point..
apalagi tergagap-gagaplah gamaknya..
dalam hati 'mampus aku'..'mesti tak dapat markah nie'...
pasrah je la...tawakal itu perlu tapi doa itu penting..

masa berlalu macam tu je...dengan aku yang sentiasa pasrah dah tawakal je masa tu...
dan aku merasakan, aku adalah orang yang dapat markah paling huduh sekali..huduh macam muka aku!!
miss dua orang tu pun aku rasa nak gelak je bila dengar point aku tapi diorang tahan je..
rasanya lah!!

tapi seriously, nie hari yang paling malang bagi aku...
walaupun kebanyakkan hari-hari yang aku lalui sentiasa malang..(skema kot)
macam yang aku kata...pasrah dan tawakal saja la...
kerana itu adalah perkara yang sebaik-baik perkara pada masa itu...
huhuhuhuhuu...
:(



No comments:

Post a Comment