Monday, March 14, 2011

sakit, pedih hati nie..

betul kata orang, sakit bila menyukai seseorang..
mungkin aku tak tahu apa erti cinta dan suka yang sebenar..
tapi sakit hati bila suka orang yang jauh beza dengan diri kita yang sebenar..
menyukai seseorang yang lebih baik dan lagi sempurna dari kita..
aku tak dapat bayangkan ornag yang ada perasaan tu, lepas tu putus macam tu je...
sakit hatinya, hanya Tuhan saja yang tahu...
aku bersyukkur pada Allah sebab belum lagi memberi peluang pada aku 
untuk mencintai orang lain dengan lebih dalam lagi,
and aku bersyukur pada Allah sebab aku dah diberi peluang untuk menyukai seseorang 
dan merasai sendiri macamana perasaan kalau kita sedar kedudukan kita tinggi atau rendah dengan orang tu...
kedudukan yang aku maksudkan dengan tinggi tu, macam hensem/cantik, kaya, beriman, pandai, dan baik..
sedangkan diri yang sebenar..?? sedih bila fikirkan benda nie...
pernah sekali aku berfikir, kenapa takdir hidup aku macam nie, tapi bila aku fikir semula,
ada sesuatu yang Allah nak tunjuk dan beri pada aku suatu hari nanti..
pernah sekali lecturer aku suruh buat karangan yang bertajuk "MY FIRST LOVE"..
dalam hati aku kata, boleh ke aku buat karangan nie,
aku takde pengalaman ada first love nie,
 tak pernah rasa apa itu cinta,
 tak pernah menyayangi seseorang yang betul-betul istimewa..
jadi aku pun buatlah karangan tu dengan sejujur-jujurnya..
bila lecturer tu bagi balik karangan yang siap ditanda,
komen lecturer tu, "semoga awak dapat bertemu dengan seseorang suatu hari nanti"..
Allah je yang tahu perasaan aku masa tu...
macamana sedihnya hati nie...ALLAHU AKHBAR!!

bila tengok kawan yang ada pakwe, aku rasa macam aku pun nak ada pakwe, 
tapi bila kawan aku menangis depan aku sebab putus dengan pakwe dia, 
aku rasa tak nak bercinta..
macam yang orang selalu kata "single is simple, couple is trouble"..
aku simpan ayat tu untuk elakkan daripada sukakan seseorang..
tapi aku cuma makhluk Allah yang tak sempurna..
yang ada hati dan perasaan, aku tak dapat elakkan diri nie dari sukakan seseorang..
tapi nak buat macamana...
sabar je la...mungkin Allah saja nak duga aku,
supaya aku jadi seorang insan yang beriman dan sentiasa sabar menempuh ujian-Nya..

minta maaf sebab korang terpaksa membaca luahan hati yang buruk nie...
aku tak tahu kenapa aku tetibe jadi budak jiwang nie..hehe...
saja tulis sebab tengah rasa sedih..
terima kasih sebab sudi baca...
:)

No comments:

Post a Comment